54 ak.val. terapiniai mokymai „Saviugda organizacinių pokyčių metu”

Mokymai, kuriuos veda saviugdos tyrėja ir praktikė dr. Aušra Kolbergytė yra skirti vidurinės grandies vadovams, organizacinių pokyčių vadybininkams, įvairių projektų koordinatoriams, aukščiausiems įstaigų vadovams, personalo specialistams ir kitiems asmenims, kurie domisi, patiria ar planuoja įgyvendinti organizacinius pokyčius. Mokymų dalyviai labiausiai ugdys vadovavimo ir asmeninės/socialinės/mokymosi mokytis kompetencijas: įgis teorinį ir psichologinį pasirengimą organizacinių transformacijų periodu, taip pat išsigrynins asmeninę motyvaciją ir numatys pagalbos sau bei įgalinimo strategijas, kaip mažesnėmis sąnaudomis pereiti planuojamus pokyčius organizacijoje asmeniniu ir kolektyvo lygmeniu siekiant išvengti profesinio perdegimo. Mokymai taip pat turi terapinį poveikį tiems, kurie turėjo arba šiuo metu išgyvena pokyčius organizacijoje. Planuojama teorijai skirti apie 30 proc. ir apie 70 proc. praktinėms užduotims.

Aprašymas

Mokymaiskirti darbuotojams, tiesiogiai ar netiesiogiai susiduriantiems su organizaciniais pokyčiais. Jiems reikalingos žinios, kaip prisidėti prie sklandaus organizacijos strateginių tikslų įgyvendinimo, kūrybiškai spręsti iškilusias problemas bei darniai bendradarbiauti su pokyčio dalyviais. Tam svarbu tobulinti verslumo ir vadovavimo, mokėjimo mokytis, komunikavimo ir emocinę kompetencijas. Organizacinių pokyčių patirtis taip pat gali būti sumažėjusios motyvacijos ir pasitenkinimo darbu, gali paskatinti profesinį perdegimą ir priverstinį nedarbingumą ar norą išeiti iš darbo. Darbuotojams organizacinių pokyčių metu yra būtinas psichologinis pasirengimas ir fizinis atsparumas, todėl reikšmingomis tampa sveikos gyvensenos kompetencija ir nuolatinė asmeninė saviugda, kad būtų lengviau išlaikyti ne tik stiprią psichinę sveikatą, bet ir profesinę motyvaciją.

Tikslas ir uždaviniai

Tikslas – suteikti teorinių žinių, paskatinti psichologinį pasirengimą ir numatyti pagalbos sau būdus organizacinių pokyčių metu, siekiant išlaikyti darbo efektyvumą, tačiau išvengti profesinio perdegimo.

Uždaviniai:

  1. Suteikti teorinių žinių apie organizacinių pokyčių kontekstą vadybiniu, socialiniu ir psichologiniu aspektais.
  2. Aptarti vadovams kylančius iššūkius dirbant su kolektyvu organizacinių pokyčių metu bei numatyti problemų sprendimo būdus, siekiant darnos ir efektyvumo.
  3. Aptarti esmines naudas, kurias gali suteikti organizacinių pokyčių patirtis, ir išsigryninti asmeninę motyvaciją veikti.
  4. Aptarti pagalbos sau būdus ir numatyti individualias įgalinimo strategijas, kaip išlaikyti produktyvumą bei stiprią sveikatą.
pokyciu

Mokymosi turinys:

TEMOS

TRUMPAS APRAŠYMAS

METODAI

1. ĮVADAS

Susipažinimas su grupe – narių turima patirtimi, keliamais mokymosi tikslais bei lūkesčiais. Grupės taisyklių apsibrėžimas. Lektorė dr. Aušra Kolbergytė pristatys savo mokslinio tyrimo kontekstą, kurio metu buvo gauta medžiaga apie realias vidurinės grandies vadovų patirtis, iššūkius, pamokas ir naudas organizacinių pokyčių metu. Ši mokymų programa paremta gautais rezultatais ir papildyta praktinėmis užduotimis.

Paskaita ir praktinės užduotys: atvejo analizė, grupinė diskusija, žaidimai, asmeninė savianalizė ir refleksija, rekomenduojamos literatūros šaltinių aptarimas.

2. ORGANIZACINIŲ POKYČIŲ KONTEKSTAS: ypatumai, psichologinė dinamika, iššūkiai, sprendimai.

Pristatomos bazinės teorijos, atskleidžiančios organizacinių pokyčių kontekstą vadybiniu, socialiniu ir psichologiniu aspektais (pagrindiniai autoriai: Kotter, Hiatt, Kubler-Ross, Goleman, Mezirow ir Marcia). Žinios apima organizacijos, grupės ir individo lygmenis.

Paskaita ir praktinės užduotys: atvejo analizė, grupinė diskusija, asmeninė savianalizė ir refleksija, literatūros šaltinių analizė.

3. PROFESINIO AUGIMO IŠŠŪKIAI IR NAUDA: savo kaip vadovo identiteto kūrimas

Iššūkiai ir atspirties taškai pasiekti efektyvumą organizacinių pokyčių metu. Asmeninės motyvacijos kryptys. Vadovavimo normų konstravimas. Asmeninio tobulėjimo plano apsibrėžimas.

Paskaita ir praktinės užduotys: grupinė diskusija, asmeninė savianalizė ir refleksija, atvejo analizė ir dilemų sprendimas, vaidmenų žaidimas, asmenybės testas, literatūros šaltinių analizė.

4. SANTYKIAI: bendravimas ir bendradarbiavimas patiriant socialinę įvairovę

Pagrindiniai aspektai apie žmogiškąją prigimtį, kurie išryškėja organizacinių pokyčių metu. Sprendimų paieška, kaip efektyviai dirbti su skirtingais žmonėmis. Ribų nustatymo gairės santykyje su destruktyviai besielgiančiais darbuotojais.

Paskaita ir praktinės užduotys: asmeninė savianalizė ir refleksija, grupinė diskusija, atvejo analizė ir dilemų sprendimas, vaidmenų žaidimas, literatūros šaltinių analizė.

5. PAGALBA SAU: asmeninio įgalinimo įrankiai pokyčių chaose

Baziniai dalykai, skatinantys profesinį perdegimą. Asmeninių iliuzijų atsisakymas ir vertybių išsigryninimas. Galios ribų įsisąmoninimas ir alternatyvų paieška. „Juodųjų“ etapų išgyvenimas. Emocinės savireguliacijos būdai. Rūpinimasis kūnu.

Paskaita ir praktinės užduotys: asmeninė savianalizė ir refleksija, asmenybės testas, atvejo analizė, grupinė diskusija, vaidmenų žaidimas, literatūros šaltinių analizė.

6. UŽBAIGIMAS

Mokymų apibendrinimas, grįžtamasis ryšys per asmenines ir grupines refleksijas, gautos naudos įsivertinimas, atsisveikinimas.

Paskaita ir praktinės užduotys: žaidimas, grupinė diskusija, asmeninė savianalizė ir refleksija, rekomenduojamos literatūros šaltinių analizė.

Summary in English

Training conducted by self-development researcher and practitioner dr. Aušra Kolbergytė, is most suitable for middle managers, managers of organizational changes, coordinators of various projects. Also, the training will provide great value and new insights to the top managers of institutions, personnel specialists and other individuals who are currently interested in, experiencing or planning to implement organizational changes. Training participants will mostly develop entrepreneurial and personal/social/learning to learn competences: they will acquire theoretical and psychological preparation for the period of organizational transformations, as well as refine personal motivation and foresee self-help and empowerment strategies to go through the planned changes in the organization at a personal and collective level at lower costs in order to avoid professional burnout. Training also has a therapeutic effect on those who have had or are currently going through changes.